Zařaďte do tréninku strečink a dosáhněte vysněných výkonů

0
440

Protahování patří neoddělitelně k našim sportovním výkonům, přesto se nám do něj často nechce nebo ho dokonce opomíjíme úplně. Proč je tak důležité?

Strečink uvolní tělesné napětí a přispěje ke zlepšení kondice

Důsledný strečink je nezbytný společník na cestě k dobré kondici. Díky pravidelnému protahování jsou naše svaly pružné a nezkracují se. Pomáhá ke správnému držení těla, zlepšuje celkovou ohebnost a pohyblivost kloubů. Uvolňuje tělesné napětí, a proto je dobré mu věnovat alespoň pár minut každý den.

Než se do protahování pustíme, měli bychom se rozehřát. Zahřátý sval si lépe poradí se změnou napětí a je méně náchylný k nepříjemnému natažení. Proběhněte se kolem domu, udělejte pár dřepů nebo rozhýbejte paže a pusťte se do toho!

Protahování zařaďte před každý sportovní výkon. Připravíte tělo na zátěž a možná zase o kousek překonáte svoje hranice. Protahování po cvičení vám zase pomůže s uvolněním napětí. Před výkonem využijte strečink dynamický, po výkonu pak statický. Svaly nebudou druhý den tak bolet a správně porostou. Strečinku se můžete věnovat i samostatně například formou jógy.

Protáhněte se v padnoucím oblečení

Pokud se do protahování stále nemůžete dokopat, namotivujte se hezkým oblečením. A hlavně funkčním! Speciálně při józe je nutné na oblečení klást vysoké nároky. Mělo by být příjemné, pružné a měkké. Před nákupem se ujistěte, že spolehlivě odvede pot, ale zároveň bude vaší druhou kůží. Oceníte to především v náročnějších protahovacích pozicích, ve kterých vám plandající tričko určitě chybět nebude.

Ideální je funkční tričko, které hezky obepne tělo a nikde nepřekáží. Vyberte si také vhodné legíny na jógu. Není nic horšího, než když vám sjíždí sportovní kalhoty ve chvíli, kdy se potřebujete soustředit na cvik. Legíny by proto měly být s vysokým sedem, klidně až do pasu. Nebudete se muset zabývat neustálým vytahování a rovnáním vašeho outfitu.