Zřejmě neexistuje nikdo, kdo by se s propagačními předměty dosud nesetkal. Rozdávají se na veletrzích nebo jako poděkování za doporučení. I vy tak zřejmě máte některý z nich doma. Tohle jste ale o nich možná dosud nevěděli.
1) Pro 84 % lidí zvyšují propagační produkty povědomí o značce
Jedním ze stěžejních cílů jakékoli marketingové strategie je zvýšení obecného povědomí o značce, protože i když nedojde k okamžitému prodeji nebo bližšímu kontaktu se značkou, může k němu alespoň dojít v budoucnu. V případě propagačních produktů se vysoké množství příjemců shoduje na tom, že se jejich povědomí o značce zvýšilo. Konkrétně statistiky uvádějí, že se jedná až o 84 % lidí.
2) 30 % spotřebitelů záměrně mění značku, aby získalo propagační produkty
Pro to, aby dostali něco zdarma, jsou spotřebitelé ochotni udělat mnohé. Nejsou tak ani příliš loajální vůči značce. Bezmála třetina z nich jednoduše přiznává, že se rozhodla přejít od jedné značky ke druhé čistě za účelem získání bezplatných nabízených propagačních produktů.
3) 94 % těch, kteří obdrží propagační produkty, si pamatuje značku, která za nimi stojí
Hlavní smysl provozování marketingu by se jednoduše dal shrnout do slov „být vidět“. Pokud jste na pochybách, zda jsou reklamní předměty v tomto směru účinné, pak vám na tuto otázku mohou odpovědět dokonce výzkumy. Z jejich závěru vyplývá, že neuvěřitelných 94 % spotřebitelů si pamatuje název značky, od které takový dárek získalo.

4) Propagační předměty jsou 2x účinnější než standardní reklama
Pokud jde o motivaci zákazníka k akci, jsou propagační předměty až 2x účinnější než jiná média, jako je televize, rozhlas nebo tištěná reklama v novinách a časopisech, konstatují dále studie. A to navíc za zlomek nákladů ve srovnání s jinými typy propagace. Ostatně o účinnosti propagačních předmětů se můžete přesvědčit i sami díky UniMark.